Τετάρτη 14/11/2012
Σύσκεψη για τον τουρισμό (με το επίμαχο θέμα της Ryanair και τη μίνι κόντρα Μ. Χημιχαήλ και Ι. Ρούφα) στο γραφείο της
Εντεταλμένης Περιφερειακής Συμβούλου Μ. Κυπραίου, με αρκετές ηχηρές απουσίες μιας και στην σύσκεψη αυτή ήταν προσκεκλημένοι
οι Περιφερειακή σύμβουλοι και τα μέλη του Ενιαίου Φορέα Τουρισμού…
Η Μ. Κυπραίου πήρε για άλλη μια φορά σαφή θέση υπέρ της Ryanair (με την επισήμανση ότι η κρίση οδηγεί σε φαινόμενα "κοινωνικού αυτοματισμού…")
ζητώντας από την Αντιπεριφερειάρχη να συνδράμει την προσπάθεια συνδιαφήμισης με τη θυγατρική της Ryanair η Περιφέρεια όπως είχε
κάνει και στο παρελθόν η Νομαρχ. Αυτοδιοίκηση και ζήτησε από τον εκπρόσωπο της ΣΥΜΠΡΑΞΗΣ Μ. Χημιχαήλ να καταθέσει το σχετικό υπόμνημα
με τις υπογραφές των φορέων.
Ο Μ. Χατζημιχαήλ ανακοίνωσε ότι μίλησε χθες για πολύ ώρα τηλεφωνικά με τον Περιφερειάρχη Γ. Μαχαιρίδη ο οποίος του δήλωσε τη συμπαράσταση
του στην προσπάθεια αυτή προτρέποντας τον να θέσει ακριβώς το αίτημα τους στην κ. Φτακλάκη για να βρουν λύση.
Επιγραμματικά η Μ. Κυπραίου έθεσε συνολικά το θέμα της προσέλκυσης low cost εταιριών, το θέμα visa για τους επισκέπτες από Τουρκία (μετά τα
παράπονα επισκεπτών από το πρόσφατο Μπαϊράμ, ότι 60 ευρώ είναι πολύ ακριβά) και ιδιαίτερα τόνισε ότι μετά την επαναδραστηριοποίηση της η
Περιφερειακή ενότητα Κω διεκδικεί τους πόρους που της αναλογούν και δεν είχε πάρει τα τελευταία 2 χρόνια…
Στη συνέχεια η Περιφερειακή σύμβουλος Ειρήνη Σβύνου επίσης σε σύντομη τοποθέτηση της έθεσε επιγραμματικά τα ζητήματα:
Ryanair και εταιρίες χαμηλού κόστους, αυξημένο κόστος της μεταφοράς με ταξί που θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί με ένα λεωφορείο όπως τόνισε
που θα μπορούσε να βάλει η Aegean, το θέμα του παραπόνου των επισκεπτών από Τουρκία για τη διαφορά τιμής της visa (60 ευρώ σε σχέση με
τους Ρώσους επισκέπτες που πληρώνουν 25 κλπ).
Στη συνέχεια η Αντιδήμαρχος Ι. Ρούφα η οποία ήταν ενημερωμένη σε ότι αφορά το ΕΣΠΑ και τις διαδικασίες του το χαρακτήρισε πολύ δύσκολη υπόθεση
που όμως αν αξιοποιηθεί "θα κάνουμε Αγγέλους…"
Και τόνισε ότι παρά τις δύσκολιες πρέπει να βγάλουμε αισιόδοξη εικόνα προς τα έξω.
Σε ότι αφορά το επίμαχο θέμα της Ryanair χαρακτήρισε αρκετά επικίνδυνη τη διάσπαση δυνάμεων λέγοντας ότι δεν πρέπει να "παίζουν" κάποιοι όταν
δεν έχουν να κάνουν με τις δικές τους επιχειρήσεις αλλά με τις τύχες του τόπου, κάνοντας λόγο για "παιδαριώδεις" ενέργειες και άλλα "χαζά" που μας
χωρίζουν σε αυτό το θέμα.
Επέστησε επίσης την προσοχή στο ποιος κάνει τη διαπραγμάτευση μιλώντας για πολλά λάθη οπότε αντέδρασε ο Μ. Χατζημιχαήλ εκ μέρους της
ΣΥΜΠΡΑΞΗΣ λέγοντας ότι δήμος και ΕΒΕΔ δεν απαντούν καν μήνες και μήνες διαπραγμάτευση και εμείς μέσα σε 3 ημέρες καταλήξαμε στο ότι δεν
έχουν να πληρώσουν για το 2012 ενώ αυτοί θα το πλήρωναν… "Αντί να μας ευχαριστήσουν τα ακούμε και από πάνω…" σχολίασε ο Πρόεδρος της Εν. Ξενοδόχων.
Toποθέτηση έκανε και ο Περιφερειακός σύμβουλος της μειοψηφίας Θ. Βαρκάς ασκώντας κριτική στην Περιφερειακή αρχή για τη συνεδρίαση με θέμα
το μνημόνιο 3 ενώ όπως τόνισε δεν έγινε κάτι αντίστοιχο και στα προηγούμενα μνημόνια (η απάντηση της Λ. Φτακλάκη ήταν ότι το μνημόνιο αυτό ισοπεδώνει
και φιμώνει την αυτοδιοίκηση)
Αναφορά έκανε ακόμα ο Θ. Βαρκάς σε: ΕΣΠΑ, ΚΥ Αντιμάχειας και προσπάθεια σε συνεργασία με δήμο και Υπουργείο για την λειτουργία του, αξιοποίηση
ονόματος Ιπποκράτη και ιατρικό τουρισμό κλπ.
Ο Δντής του Εν. Φορέα Τουρισμού Ν. Σοφός μίλησε για την ανάγκη συνεργασίας σε υλικό προβολής, φιλοξενίες δημοσιογράφων κλπ, events και κοινές δράσεις
όπως και στο συντονισμό σε επίπεδο οργανωτικής διαχείρισης (dmo).
Τέλος η Λ. Φτακλάκη αφού απάντησε σε ένα προς ένα τα ζητήματα που τέθηκαν δείχνοντας ότι η περιφέρεια έχει ασχοληθεί και έχει προωθήσει ζητήματα όπως
για παράδειγμα το θέμα της visa (η Μ. Δαμανάκη δεσμεύθηκε ότι μέχρι τέλος του χρόνου θα έχει επιλυθεί) τόνισε ότι η Περιφέρεια κάνει marketing στον τουρισμό
ενώ ο ΕΦΤ όπως και ο ΠΡΟΤΟΥΡ κάνουν management, μίλησε για: brand name, στρατηγικό σχεδιασμό, axon plan και ανακοίνωσε την δημιουργία
διαδικτυακής πλατφόρμας δεδομένων από την Περιφέρεια η οποία θα διασυνδεθεί και με το αντίστοιχο διαδικτυακό portal που ετοιμάζει ο Δήμος Κω
(ο Μ. Χατζημιχαήλ ρώτησε το κόστος το οποίος όπως απάντησε η κ. Φτακλάκη ξεκινά από 60.000 ευρώ, ενώ του δήμου θα φτάσει τα 90.000 ευρώ) τονίζοντας
και πάλι ότι η Περιφέρεια θα κάνει marketing ενώ ο ΕΦΤ management.