Με σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία η επικοινωνιακή στρατηγική του Νότιου Αιγαίου για την τουριστική περίοδο του 2020 εν μέσω πανδημίας
Παρουσίαση των αποτελεσμάτων της επιστημονικής μελέτης για την προβολή της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου σε ευρεία σύσκεψη που συγκάλεσε ο Περιφερειάρχης με τη Δημοτική Αρχή Ρόδου και τους οικονομικούς και κοινωνικούς φορείς Ρόδου και Δωδεκανήσου
Ευρεία σύσκεψη πραγματοποιήθηκε σήμερα στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου στη Ρόδο μετά από πρόσκληση που απεύθυνε ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος στη Δημοτική Αρχή της Ρόδου καθώς και στους παραγωγικούς και οικονομικούς φορείς Ρόδου και Δωδεκανήσου. Διπλό αντικείμενο της σύσκεψης είναι αφενός η παρουσίαση της επιστημονικής μελέτης, η οποία έχει εκπονηθεί από τεχνοκρατική ομάδα εξωτερικών συνεργατών της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και αφορά στους άξονες προώθησης και επικοινωνίας της καμπάνιας τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για την περίοδο Ιούλιο-Οκτώβριο 2020 και, αφετέρου, η μετά την παρουσίαση, διατύπωση των συμπερασμάτων εκ μέρους των ίδιων των φορέων.
Συγκεκριμένα, στη σύσκεψη με τον Περιφερειάρχη, συμμετείχαν, από τον Δήμο Ρόδου, ο Δήμαρχος Αντώνης Καμπουράκης και ο Αντιδήμαρχος Τουριστικής Ανάπτυξης Κωνσταντίνος Ταρασλιάς, από τους παραγωγικούς και οικονομικούς φορείς ο Πρόεδρος του Εμπορικού Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου Γιάννης Πάππου, ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου Μανώλης Μαρκόπουλος, ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου Νίκος Μπόνης, ο Πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Ρόδου Χρήστος Μιχαλάκης, μαζί με τον Γενικό Γραμματέα Αναστάσιο Χατζηλιαμή και την Ταμία Γιολάντα Κάππα, ο Πρόεδρος του ΠΡΟΤΟΥΡ Αλέξανδρος Κολιάδης. Τέλος, εκ μέρους των κοινωνικών εταίρων παρών ήταν ο Πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Ρόδου Παναγιώτης Εγγλέζος, ενώ από πλευράς της Περιφέρειας συμμετείχε και ο Περιφερειακός Σύμβουλος Εντεταλμένος Τουριστικής Ανάπτυξης Δωδεκανήσου Κωνσταντίνος Χρυσοχοΐδης.
Σε μία διεθνή τουριστική αγορά υπό τις πρωτόγνωρες συνθήκες που διαμορφώνει η παγκόσμια υγειονομική κρίση και σε μία χωρίς ιστορικό προηγούμενο τουριστική περίοδο εν μέσω πανδημίας, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, που τα τελευταία τέσσερα έτη (2016-2019) παρουσιάζει αλλεπάλληλα ρεκόρ στην τουριστική κίνηση των νησιών της, επέλεξε τη συμβολή ειδικών τεχνοκρατών για την επιστημονική επεξεργασία των νέων δεδομένων και την εμπεριστατωμένη ανάλυσή τους. Μετά από 60 ημέρες, από τις 22 Απριλίου που ανακοινώθηκε η συνεργασία της Περιφέρειας με κορυφαίες εταιρίες παροχής συμβουλών σε θέματα τουρισμού και ψηφιακού μάρκετινγκ, ολοκληρώθηκε η μελέτη-επιστημονικό υπόβαθρο για την τουριστική καμπάνια που θα ακολουθήσει, το προϊόν της οποίας παρουσιάστηκε από τον διευθυντή της Novus Mind Γιάννη Φώτη.
Η μελέτη περιλαμβάνει την αποτύπωση των παραμέτρων της τρέχουσας περιόδου μέσω του παρατηρητηρίου των αγορών-στόχων, όπως έχουν καταγραφεί από την Horwath HTL, τον διεθνή οργανισμό τουριστικού μάρκετινγκ, καθώς και το σχεδιασμό των βασικών αξόνων προώθησης και επικοινωνίας αλλά και το μείγμα των κατάλληλων διαδικτυακών Μέσων, από την πλευρά της Novus Mind, στα οποία θα υλοποιηθεί η καμπάνια τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για την περίοδο Ιούλιος-Οκτώβριος 2020.
«Υιοθετήσαμε ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει τεχνολογικά και από πλευράς επιστημοσύνης, κατ’ εντολή της Περιφερειακής Αρχής, που μας έκανε σε όλους τους τόνους σαφές ότι κάθε ευρώ πρέπει να έχει τη μέγιστη δυνατή απόδοση και αποτελεσματικότητα, δεδομένου ότι ένα μεγάλο μέρος των πόρων έχει ήδη διατεθεί στην Υγεία» επισήμανε στην αρχή της παρουσίασής του ο Γιάννης Φώτης.
Σε αυτό το πλαίσιο, σκοπός της εργασίας που εκπονήθηκε είναι μέσω της χρήσης των πιο σύγχρονων εργαλείων που παρέχει η τεχνολογία και αλγόριθμων ανάλογα με την διαδικτυακή «συμπεριφορά» του χρήστη-δυνητικού επισκέπτη να γίνεται με τη μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια η στόχευση των κοινών ενδιαφέροντος, ώστε να μεγιστοποιήσει τόσο την αποδοτικότητα των πόρων που επενδύει η Περιφέρεια όσο και την αποτελεσματικότητά της διαφημιστικής καμπάνιας που θα ακολουθήσει.
Κατά τη συζήτηση των συμπερασμάτων, η μελέτη έτυχε κοινής αποδοχής από όλους τους συμμετέχοντες. Μάλιστα, δεδομένης της πίεσης χρόνου αλλά και της απουσίας νομοθετικού-διοικητικού πλαισίου, συμφωνήθηκε από το σύνολο των παρόντων, προκειμένου για την αμεσότητα της υλοποίησης, να αξιοποιηθούν η ευελιξία και η τεχνογνωσία που προσφέρει η Marketing Greece, σε ένα σχήμα, όπου η τελευταία θα αποτελέσει τον φορέα υλοποίησης της στρατηγικής που εκπόνησε η ομάδα των εξωτερικών συνεργατών της Περιφέρειας και συμφωνήθηκε από τους συμμετέχοντες στη σύσκεψη φορείς του τουρισμού και εταίρους.
Παράλληλα, στη σύσκεψη παρουσιάστηκαν και οι παράπλευρες δράσεις προώθησης που υλοποιεί η Περιφέρεια καθώς και ένα εκτενές σχέδιο τουριστικής προβολής, που προγραμματίζεται ήδη για το διάστημα Οκτώβριος 2020- Μάρτιος 2022.
Ο Περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος καλωσορίζοντας τη Δημοτική Αρχή και τους φορείς, δήλωσε: «Για την επανατοθέτηση της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου στο άνοιγμα του Τουρισμού διεθνώς προετοιμαζόμαστε δύο μήνες. Εξασφαλίσαμε εγκαίρως τη συνεργασία με την επιστημονική ομάδα που μπορεί να μας δώσει τα σύγχρονα μοντέλα λειτουργίας που ελαχιστοποιούν το περιθώριο αστοχίας, αφού πρωτίστως κατά το τρίμηνο που προηγήθηκε οδηγήσαμε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των διαθέσιμων πόρων μας στην ενίσχυση της υγειονομικής ασφάλειας μέσα από την εξασφάλιση κρίσιμου εξοπλισμού για τις δομές υγείας, όπως μοριακούς αναλυτές για τις εξετάσεις για κορωνοϊό, σύγχρονους αναπνευστήρες, κλωβούς αρνητικής πίεσης για ασφαλείς αεροδιαμομιδές από το ΕΚΑΒ, θαλάμους απομόνωσης ύποπτων περιστατικών για την ασφάλεια του προσωπικού, ασθενών και επισκεπτών, υγειονομικό υλικό και μέτρα ατομικής προστασίας. Εξοπλισμό που σήμερα αποτελεί και ένα από τα ισχυρά επιχειρήματα των νησιών στον αγώνα τους για την προσέλκυση επισκεπτών. Σήμερα, είμαστε έτοιμοι να παρουσιάσουμε με επιστημονικό τρόπο το πώς θα απευθυνθεί το Νότιο Αιγαίο στον κόσμο».