image_print

 

Τη νέα στρατηγική της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου (ΠΝΑ) στον τουρισμό, με έμφαση στην εξωστρέφεια, την ανανέωση της εικόνας των ελληνικών νησιών και την αξιοποίηση των πόρων του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Ανάπτυξης (ΕΣΠΑ), παρουσίασε στο πλαίσιο της Philoxenia, σε συνέντευξη Τύπου, η αρμόδια αντιπεριφερειάρχης Ελευθερία Φτακλάκη, η οποία και έδωσε στη δημοσιότητα το νέο τουριστικό λογότυπο της Περιφέρειας, που είναι ένας πολύχρωμος ανεμόμυλος.

Στην παρουσίασή της η κ. Φτακλάκη χαρακτήρισε μεγάλη πρόκληση την ανάδειξη όλων των νησιών της ΠΝΑ, χωρίς όμως να υπάρξει «ομογενοποίηση» του προορισμού, καθώς κάθε νησί έχει τη δική του ταυτότητα και τα δικά του συγκριτικά πλεονεκτήματα.

Γι' αυτό και στρατηγικά η ΠΝΑ επέλεξε να δημιουργήσει ένα brand ως γεωγραφικού προορισμού, που είναι τα νησιά του Αιγαίου, με μότο το «Απέραντο γαλάζιο» που είναι το σήμα κατατεθέν του Αιγαίου.

«Σκοπός της Περιφέρειας είναι η προβολή όλων των νησιών, κάνουμε μια στροφή στον ποιοτικό τουρισμό και κάνουμε άνοιγμα σε νέες αγορές με στοχευμένη στρατηγική για καθέναν προορισμό ξεχωριστά», επισήμανε η κ. Φτακλάκη, τονίζοντας την ανάγκη να εξομαλυνθούν κατά το δυνατόν οι ανισότητες μεταξύ των νησιών της Περιφέρειας και να υπάρξουν αναπτυξιακές ευκαιρίες και για τα μικρά νησιά.

Επιμήκυνση τουριστικής περιόδου

Ως βασική προτεραιότητα χαρακτήρισε η κ. Φτακλάκη την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, από Μάρτιο ώς τέλη Οκτωβρίου, σε σχέση με το τετράμηνο Ιούνιος-Σεπτέμβριος που επικρατεί σήμερα: «Κάτι τέτοιο μπορεί να επιτευχθεί με την ανάκτηση του μαθητικού τουρισμού όχι μόνο από το εσωτερικό αλλά και το εξωτερικό, τον τουρισμό της τρίτης ηλικίας, τον ιατρικό τουρισμό κ.ά., ώστε τα νησιά να ανακτήσουν τη χαμένη περίοδο της άνοιξης και του φθινοπώρου».

Η κ. Φτακλάκη έθεσε σημαντική προτεραιότητα και την προώθηση του «island hopping», τη μετακίνηση δηλαδή των τουριστών από νησί σε νησί, κάτι που μπορεί να επιφέρει όφελος εκτός των μεγάλων νησιών -και με εύκολη πρόσβαση- και στα μικρά.

Επίσης, με τη νέα χρόνια, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, θα ξεκινήσει να λειτουργεί, υπό την ομπρέλα του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, παρατηρητήριο το οποίο θα καταγράφει στατιστικά στοιχεία για τα Δωδεκάνησα και τις Κυκλάδες (αφίξεις, εθνικότητες, προβλήματα κ.ά.).

 Το άρθρο δημοσίευτηκε στον Αγγελιοφόρο της Κυριακής στις 2/12  και στο portal του Αγγελιοφόρου στο ακόλουθο link:

 http://www.agelioforos.gr/default.asp?pid=7&ct=55&artid=161451