Εντυπωσιασμένη από την ωριμότητα των φορέων της Νάξου και τη συσπείρωσή τους, δήλωσε η αντιπεριφερειάρχης (αρμόδια για θέματα τουρισμού) Ελευθερία Φτακλάκη, η οποία βρέθηκε χθες στο νησί και συμμετείχε σε σύσκεψη, στην οποία συζητήθηκαν θέματα που αφορούσαν την τουριστική προβολή τόσο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, όσο και του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων καθώς και σε ανοιχτή συζήτηση με φορείς και πολίτες.

Σύμφωνα με την κ. Φτακλάκη, σκοπός των συναντήσεων «είναι η διαβούλευση με τον κάθε δήμο, την κάθε τουριστική επιτροπή και τους τουριστικούς φορείς», ενώ ευρύτερος στόχος της Περιφέρειας είναι να κάνει «ελκυστικό το προϊόν που λέγεται νησιά του Αιγαίου», χωρίς όμως να χαθεί η ταυτότητα του κάθε νησιού. Όπως δήλωσε σχετικά η αντιπεριφερειάρχης, «το brand μας έχει να κάνει με τον γενικότερο προορισμό που αφορά στο Αιγαίο, για εμάς είναι το Αιγαίο, το απέραντο γαλάζιο, με τα 48 πανέμορφα μοναδικά νησιά μας, όπου το κάθε νησί έχει τη δική του ταυτότητα. Ουσιαστικά έχει το δικό του brand και βεβαίως εμείς επ’ ουδενί δεν θέλουμε να χαθεί αυτή η ταυτότητα. Για εμάς, κάθε νησί είναι μοναδικό και αυτός είναι ο στόχος και της τουριστικής μας προβολής. Εμείς θέλουμε να αναδείξουμε τον κάθε προορισμό και αυτοτελώς, αλλά σίγουρα και συνδυαστικά στη λογική του “island hopping”. Απλά εμείς είμαστε η ομπρέλα που αγκαλιάζει τα νησιά μας, τα ενώνει και τα προωθεί δυναμικά και στο εσωτερικό και στο εξωτερικό».

 

Συνεργασία με τον δήμο Νάξου σε πολλαπλά επίπεδα

Η κ. Φτακλάκη έκανε, επίσης, γνωστό ότι θα υπάρξει συνεργασία με τον δήμο Νάξου σε πολλαπλά επίπεδα, η οποία θα αφορά, μεταξύ άλλων, στη συμμετοχή του νησιού στις εγχώριες και διεθνείς εκθέσεις του 2013, στην πολυποίκιλη προβολή και προώθησή του, στην ανάπτυξη του εναλλακτικού τουρισμού (π.χ. του περιπατητικού και του θρησκευτικού), ακόμη και στη «σύνδεση» της νέας ιστοσελίδας που ετοιμάζει ο δήμος με την ψηφιακή πλατφόρμα της Περιφέρειας, που θα είναι έτοιμη τον Απρίλιο.

DSC02792

Την επιθυμία της να συμμετέχει η Νάξος σε όλες τις εκθέσεις που παίρνει μέρος η Περιφέρεια εξέφρασε η αντιπεριφερειάρχης, η οποία δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην εξαιρετική παρουσία του νησιού στην πρόσφατη τουριστική έκθεση της Κων/πολης. «Δεν έχει κλείσει ο κύκλος των εκθέσεων, έχει ακόμα μια δυναμική. Άρα, όσο υπάρχει αυτή η δυναμική εμείς πρέπει να δίνουμε το παρών στις εκθέσεις […] Εμείς θα κάνουμε ό,τι μπορούμε να βοηθήσουμε τη Νάξο να συμμετέχει στις εκθέσεις και σε όλες τις άλλες εκδηλώσεις που θα κάνει η Περιφέρεια Ν. Αιγαίου» ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Φτακλάκη, που έκανε μνεία και στην οργάνωση που επιδεικνύει ο δήμος σε θέματα τουριστικής προβολής – οργάνωση που δημιουργεί τις προϋποθέσεις για μια εποικοδομητική συνεργασία με την Περιφέρεια.

 

Οι δράσεις της Περιφέρειας

Αποφασισμένη να αξιοποιήσει μέχρι και το τελευταίο ευρώ από τα 3,2 εκατομμύρια που εξασφαλίστηκαν από το ΕΣΠΑ για την τουριστική προβολή και προώθηση του Νοτίου Αιγαίου είναι η Περιφέρεια, η οποία στοχεύει στο καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Για τον λόγο αυτό – επεσήμανε η κ. Φτακλάκη – έχει εκπονηθεί ένα μεγαλόπνοο ολοκληρωμένο Επιχειρησιακό Σχέδιο Δράσης, που έχει να κάνει όχι μόνο με την προβολή, αλλά και με παράπλευρες δράσεις, όπως είναι το Παρατηρητήριο Αειφόρου Τουρισμού. Ταυτόχρονα, έχει γίνει κατανομή, δίνοντας και σε άλλους πιστοποιημένους φορείς (Επιμελητήρια, Αναπτυξιακές Εταιρείες, πανεπιστήμια) κομμάτι από την «πίτα» του ΕΣΠΑ.

Όπως εξήγησε η αντιπεριφερειάρχης, το Παρατηρητήριο Αειφόρου Τουρισμού (το  πρώτο που γίνεται στην Ευρώπη) θα συλλέγει πρωτογενή ερευνητικά στοιχεία για τα θέματα τουρισμού, αναπληρώνοντας – κατά κάποιο τρόπο – το κενό που υπάρχει αυτή τη στιγμή στη συγκέντρωση πραγματικών και συγκεκριμένων δεδομένων για τον τουρισμό στην Ελλάδα. «Ουσιαστικά είναι ένα ερευνητικό κέντρο που παρακολουθεί εκ του σύνεγγυς όλο το προϊόν που λέγεται τουρισμός και καταθέτει προτάσεις. Θα είναι το εργαλείο μας για τον σχεδιασμό των δράσεων μας από δω και πέρα» συμπλήρωσε η κ. Φτακλάκη.

Σημαντική θέση στις δράσεις της Περιφέρειας κατέχει και η δημιουργία μιας δυναμικής διαδικτυακής πλατφόρμας, η οποία θα αποτελέσει έναν πολύ δυνατό μηχανισμό προώθησης και προβολής των νησιών, αλλά και προσέλκυσης επισκεπτών. Το 80% του συγκεκριμένου έργου αναμένεται να παραδοθεί τον Απρίλιο (οπότε θα γίνει και μία επίσημη παρουσίαση), ενώ θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2013. «Γενικά, προσπαθούμε να εκσυγχρονίσουμε και να λειτουργήσουμε με όρους σύγχρονου marketing και βεβαίως κρατάμε την παραδοσιακή μορφή του τουρισμού που είναι οι εκθέσεις και οι εκδηλώσεις» κατέληξε η κ. Φτακλάκη.

 

  Διαθέσιμο στον δικτυακό τόπο: http://www.naxosnow.gr/?p=21161

 

 

image_print