Ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιάννης Μαχαιρίδης προέβη σήμερα στην παρακάτω δήλωση:
«Η νέα ανακοίνωση του επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας του Περιφερειακού Συμβουλίου επιβεβαιώνει για πολλοστή φορά το ρόλο που έχει επιλέξει να διαδραματίσει στα κοινά της περιοχής μας.
Του απευθυνόμαστε με καθαρά πολιτικούς και αυτοδιοικητικούς όρους. Αυτός εμμένει να λειτουργεί ως οιονεί πολιτευτής. Εμείς μιλάμε για την ουσία και πώς να μην εμπορεύεται κανείς τις αγωνίες ενός κλάδου. Αυτός βρίσκεται ακόμα στα προεκλογικά μπαλκόνια και «αναλύει» τα αποτελέσματα των εθνικών εκλογών.
Εκτός θέματος, ως συνήθως, ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, αφιέρωσε και λίγες γραμμές για την ουσία του ζητήματος που απασχολεί τους αυτοκινητιστές των νησιών μας, δηλαδή τον καθορισμό μίας έδρας για τα επιβατικά αυτοκίνητα δημόσιας χρήσης (ΤΑΞΙ) σε κάθε νησί των Κυκλάδων.
Θυμίζουμε ότι τη σχετική απόφαση υπερψήφισε τόσο η παράταξή μας, όσο και οι παρατάξεις «Λαϊκή Συσπείρωση και Πολίτες Κόντρα στον Καιρό.
Μας αποδίδει «όψιμο και εικονικό ενδιαφέρον» συνολικά απέναντι στον κλάδο, μόνο που η συντριπτική πλειοψηφία των επαγγελματιών σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα έχουν εντελώς διαφορετική άποψη.
Διότι ήταν η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου που το προηγούμενο καλοκαίρι ανέδειξε σε μείζον θέμα τα αιτήματα των ιδιοκτητών ΤΑΞΙ, όταν κατά τη συνεδρίαση του ΔΣ της ΕΝΠΕ στη Ρόδο (Οκτώβριος 2011), με δική μας πρωτοβουλία, οι δέκα τρεις Περιφερειάρχες της χώρας επαναβεβαίωσαν την απόφαση και πρόταση της Ένωσης, ότι εν όψει της ψήφισης του σχετικού νόμου, θα έπρεπε να ληφθούν υπόψη οι προφανείς ιδιαιτερότητες στον νησιωτικό χώρο, με βάση τις γεωγραφικές, πληθυσμιακές και κοινωνικές παραμέτρους.
Για την ιστορία, λίγο πριν τη συνεδρίαση του οργάνου ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών ΤΑΞΙ Ρόδου, μας ευχαριστούσε δημόσια, όπως και όλους τους Περιφερειάρχες, για τη στάση που τήρησαν και τηρούν απέναντι στον κλάδο, εν όψει τότε της απελευθέρωσης του επαγγέλματος.
Εξέφραζε μάλιστα και τις ευχαριστίες του στην περιφερειακή αρχή για τη στήριξη που είχε ο κλάδος από την Περιφέρεια, «αναλαμβάνοντας – όπως δήλωνε χαρακτηριστικά – και το πολιτικό κόστος».
Είχε προηγηθεί η συνάντηση της Διοικούσας Επιτροπής της ΕΝΠΕ στην Αθήνα (Αύγουστος 2011) με τους εκπροσώπους του κλάδου, όταν και οι 13 Περιφερειάρχες, ομόφωνα αποφασίσαμε να είμαστε οι εγγυητές του διαλόγου που θα ξεκινούσε και θα είμαστε στο πλευρό του κλάδου σε τυχόν περίπτωση που θα αδικηθεί». Ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου επαναλάμβανε την πάγια θέση του για αποκέντρωση της αρμοδιότητας χορήγησης των αδειών στις Περιφέρειες, πάντα με κανόνες, καθώς εμείς γνωρίζουμε πολύ καλύτερα τις ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής.
Το ίδιο επισημαίναμε στις προσωπικές μου επαφές στο Υπουργείο Μεταφορών και με επιστολή μου στις 11 Ιουλίου προς τον τότε υπουργό, λέγοντας καθαρά ότι «πιστεύουμε ότι η αιρετή Περιφέρεια είναι σε θέση να αναλάβει την ευθύνη και το ρόλο που της αναλογεί και σε αυτό το ευαίσθητο θέμα και μπορεί να ασκήσει τη σχετική αρμοδιότητα, βάσει αυστηρών αλλά δίκαιων κανόνων και προϋποθέσεων. Η απελευθέρωση του κλάδου των ΤΑΞΙ είναι ένα ακόμα πεδίο για το οποίο πρέπει να τολμήσει η κεντρική διοίκηση να αποκεντρώσει ουσιαστικές αρμοδιότητες στην αιρετή Περιφέρεια».
Και στο τέλος πετύχαμε να αποκεντρωθεί αυτή η αρμοδιότητα, την οποία διαχειριζόμαστε σήμερα με ευθύνη απέναντι στους επαγγελματίες και στις κοινωνίες των νησιών μας.
Όλα αυτά, ο κ. Κόκκινος – και εκτός θέματος και εκτός πραγματικότητας – τα ερμηνεύει ως «σιωπή του Περιφερειάρχη».
Δεν θα αναφερθώ περισσότερο σε εκείνη την περίοδο, όταν με συνεχή διάλογο, ακόμα και με συγκρούσεις – όποτε χρειάστηκε – προς όφελος της εικόνας των νησιών μας, αναζητούσαμε τον κοινό τόπο ώστε να μην θιγεί και ο κλάδος. Εμείς εκεί, στην πρώτη γραμμή. Άλλοι, πιο πίσω, και πάλι με ανακοινώσεις, δήλωναν «παρόντες».
Θέλω να ελπίζω ότι είναι η τελευταία φορά που διαλέγομαι με τον επικεφαλής της μειοψηφίας μέσω ανακοινώσεων. Οι επαγγελματίες και το σύνολο των πολιτών στο Νότιο Αιγαίο έταξαν όλους μας να τους υπηρετούμε μέσα από το αιρετό Περιφερειακό Συμβούλιο.
Εκεί, ενώπιος ενωπίω, θα λέγεται όλη η αλήθεια, εκεί θα αντιπαραθέτουμε τις αλήθειες μας. Με οδηγό την αυτοδιοικητική και όχι την κομματική συνείδηση του καθενός».